Ciobanii, oile si mielul

Client: CMSC Iasi
Agentie: McCann
Casa de productie:
Abis / Castel
An productie:
2003

Oi albe, oi negre si doi ciobani mandri de ele. Totul e ok pana cand apare un miel baltat. Alb cu pete negre? Sau negru cu pete albe?

Dupa ce am creat pentru cei de la Centrul de Mediere si Securitate Comunitara Iasi spoturile Batatorul si Umbrele (doua reclame destul de premiate la acea vreme), oamenii de acolo m-au lasat sa si regizez a treia creatie pentru ei: un spot pentru mediere.

"Bunul, raul si uratul" a fost pentru mine referinta, Sergio Leone & Ennio Morricone fixand in mintea noastra pentru totdeauna scena duelului. Tensiunea dintre oponenti, schimburile intense de priviri, filmate extrem de strans, muzica aceea pe care acum o fredoneaza orice copil (si orice fluieras) sunt lucruri pe care nu le poti uita niciodata. Parafrazand acelasi film, am optat si pentru un format special al imaginii, 1.85:1 (formatul original este 2.35:1), pentru a concentra energia scenelor si atentia spectatorului.



Reclama este o parabola pentru mediere. De aceea, am vizat o abordare curata, arhetipala, am incercat sa spun o poveste pe un picior de plai pe-o gura de rai. Ideea centrala a fost simetria, neavantajand nici una dintre parti. In spiritul acestei idei am organizat elementele in locatie - dispunerea oilor, a ciobanilor, cararea dintre ei, copacul acela falnic - filmand cadrele "in oglinda" si alternandu-le la montaj.

Daca sunteti curiosi, poza din partea dreapta a ecranului, cu mine in alb-negru, este facuta la acea filmare. In timp ce eu stateam cu ochii in video-assist, Alex Sterian - directorul de imagine - filma pe pelicula 35mm. Evenimentul a avut loc undeva pe langa Rasnov, intr-o poienita superba, cam pe unde se filmasera multe scene din Cold Mountain.

In prealabil, oile au fost spalate si poate chiar usor infrumusetate. Numai ca, aceste starlete fitzoase, nu au vrut sa joace asa cum le ceream eu! Daca incercam sa le aducem prea aproape, se amestecau intre ele, nerespectand deloc linia de demarcatie, cararea despartitoare. Am fost nevoiti sa filmam plate-uri, adica acelasi cadru de mai multe ori cu camera fixa, mai intai oile albe, apoi oile negre, compozitand totul in post-productie, la Abis. Asa am realizat cadrul 7 - aparitia mielului pe carare, respectiv ultimul cadru - mielul intre "mami" si "tati".

Credeti ca mielul venea pe carere asa, ca vroia el? Ei bine, nu. Am incercat sa il pacalim cu o funie, dar se impotrivea ca un catar. Mi-a venit ideea sa ma ascund sub o suba de cioban si sa fac "meeee" duios, ca o oaie. Strategia a dat rezultate.

Zeii oilor s-au aratat neinduplecati pana la capat: am tras ultimele cadre (cel cu fularul si manusile si cel cu mielul tuns) pe o ploaie apriga. Insa, asta e filmul, vremea rea nu se vede! Alex a montat o farfala peste actori, ca un fel de acoperis de pe care se scurgea apa si a creat o schema de lumina cu proiectoare HMI. Un fine tuning la telecine si gata!

Ca un facut, vremea buna s-a aratat din nou de-abia dupa ce am terminat filmarea. Nu era inca de plecat acasa. Am incins o petrecere campeneasca data de proprietarul oilor, cu tocana la ceaun si bere la greu.

Intre timp, la Bucuresti, apartamentul meu era inundat de apa din cauza unui robinet pe care il uitasem deschis... Dar asta este o alta poveste, din care va spun totusi deznodamantul fericit: atunci m-am lasat de fumat. Deci se poate!

Daca mai aveti chef, puteti savura si cateva momente cu mine vorbind gangav despre aceasta reclama la "Marca Inregistrata" a lui Andi Moisescu (da, stiu, am si dintzi nasoi). Lasati si voi o parere, daca va lasa inima :)

59 de comentarii:

Anonim spunea...

daca e voie sa te-ntreb (si daca nu vei sa eliminezi parerea/kommentaren): cat timp e pentru tine un "curand"?

Adela Toplean spunea...

Laura, cred ca e cea mai frumoasa si mai plina de inteles (betydelsefull)intrebare pe care am citit-o vreodata!

Asa ca, Sega, intreb si eu: cat timp e pentru tine un "curand"?

(sper sa nu ne "eliminezi")

sega spunea...

dragele mele laura si ade, o sa va raspund in curand. acum sunt la vinerea!

Adela Toplean spunea...

you must be kidding, right?...

sega spunea...

nu kidding deloc :)))

insa mi-a zis andone sa nu va sun, ca treceti voi singuri in seara asta pe aici, sa fie o surpriza :)

am venit sa lucram impreuna la un proiect.

deci... nu va sun :))

da' treceti pe-aici??

Anonim spunea...

N-am inteles discutia voastra - nu cunosc pozitia dumneavoastra (amindoi, amintrei sau nici unul, sau oare altceva) geografica, pe adresa de e-mail a lui Ade o am, dar nu mi-a raspuns la intrebare, si pe adresa ta (adica "sega") nu o am.
Nici nu am inteles bine "who's who" in istoria asta.

Daca intreb asa: oare am inteles eu ceva gresit? Si in acest caz - cine poate sa "furniseze" informatiile necesare - si UNDE (dr-cu) ????

sega spunea...

@laura:

sega=eu;
ade=ade;
andone=un prieten (iesit din) comun;
vinerea=comuna langa cugir, judetul alba;
adresa mea=megasega@gmail.com

curand nu este egal cu nimic pana cand ceea ce urmeaza sa se intample se va fi intamplat. iar senzatia dimensiunii unui curand depinde de perceptia fiecaruia :)

Anonim spunea...

Pai mai Sega, posteaza si Mos Craciun, Cri-cri, Entran... Cele mai premiate spoturi ale noastre! NU?

sega spunea...

in curand, draga bocxi, in curand :)

Anonim spunea...

niciodata nu e prea curand :))

Anonim spunea...

Draga virtuosule,
sunt anonim pentru ca si tu ai fost un ilustru necunoscut pana cand te-ai creat si transformat in SEGAREEL (e de alint de la mama care te tinea in palme?)
Baga treburi haioase ca sa nu-ti moara la intrare...parol

Anonim spunea...

Tot n-am inteles nimic (e adevarat!) dar am memorie buna si imi pastrez (de ce dr. ma gindesc eu acum la nu stiu mai ce? - e o boala, nu?) corespondenta asa ca pot eu sa inteleg mai departe (adica mai tarziu), daca (*) am chef.

(*) textul eliminat de mai sus asa suna:
e in curand sau nu vedem cand o sa fie
- (adica o prostie gramatica sau numai o prostie)

/Laura

Anonim spunea...

by the way:
"goodbye Jane", from song no 10 or 11 on the Magnolia-soundtrack, -

ba, cratziuc sau cum zici ca te cheama,
fi serios
(you should at lest try it!)

--
next song: "when I was young", so it has to be no 11 then
--

/Laura
(adica tot eu)

Anonim spunea...

Tot Anonimul.
- Alo, domnul Segarell?
- ......
- Mai aveti biti?
-......
-Bine ca esti tu bitiit!

Anonim spunea...

at leAst, was what I meant, of course

/Laura

Anonim spunea...

...- Alo? Domnu' Segareel?
-......
- Steven e la bataie sau baga relax?!
-.............................
- Aaaaaa, Tot tu esti ma bitiitule?
-

sega spunea...

anonimule, nu te chinui daca nu intelegi. cred ca ai gresit blogul, asa ca lasa-ne te rog.

Anonim spunea...

Sega, care culori au oile baltate? -
(nu trebuie sa pui nimic de clicuit, numai scrie care sunt culorile)

sega spunea...

@laura: dupa cum vei vedea, in cazul nostru "baltat" inseamna alb cu pete negre. sau negru cu pete albe :)

Anonim spunea...

Foarte bine, suna chiar si normal. De unde sa stiu eu - ca sa stii tu: eu ametesc de la reclame dealea miscatoare - de aceea nici nu am bani (de hartie). Aurul l-am, precum si argintaria.

sega spunea...

laura, cand o sa vezi spotul cu oile mielul si ciobanii chiar ca o sa ametesti. dar de placere, te asigur :))

Anonim spunea...

sega, m-am uitat pe harta si am gasit-o pe Vinerea propriu-zisa, in judetul Alba, putin la nord de Cugir. Ce faci acolo daca esti din Brasov?

Eu-s curioasa: ce fel de proiect aveati oare intr-un loc asemenea?

In ce are de a face cu ametitul: vedem noi. ,

Anonim spunea...

Si spune-mi, te rog:
e o boala sau nu e o boala ??
/Laura

sega spunea...

laura, m-am nascut la bv, dar stau la bucuresti. si cand nu stau, calatoresc.

despre proiect nu pot vorbi acum, insa poate intr-o buna zi voi avea ce posta in privinta asta pe blog :)

nu inteleg despre ce sau cine vorbesti cand intrebi de boala.

Anonim spunea...

aha. si eu o sa calatoresc putin acum in foarte curand - 20 de minute, si inainte sa plec vreau sa ma spal pe cap (e adevarat) - dar e pleasure si nu business, ma duc cu parintii la un muzeu pe o insula in nordul Göteborgului, pe insula o cheama Tjörn, pe muzeu il cheama Akvarellmuséet (sau ceva asa), si este localizat in Skärhamn, localitate pe insula Tjörn, care cred ca e "a patra mare" din insulele Suediei - celelate sunt (i storleksordning): Gotland, Öland, Orust, aici e alltså Tjörn - si dupa T vine Hisingen, care este o parte de Göteborg. P'aici adica avem ARHipeleag, se cheama Bohuskusten, judetul - cred ca nu asta te intereseaza?

Anonim spunea...

Incercam sa te ajut in a af'ce cat mai multe comentarii...asa..de impresie (653456723 Comentarii). Tu esti un serios si eu te iau in neserios DAR eu am simtul umorului si tu ai simtul datoriei.

Anonim spunea...

sunt doar invidios pe reel-ul tau si trebuie sa te multumeasca asta.
asa ca:
asuma-ti ca unii sunt rai cu tine dintr-o bunatate pe care nu poti sa ti-o explici

Anonim spunea...

dar anonimul de mai sus, cine esti, si la care intrebare raspunzi?

Anonim spunea...

Raspund la /anonimule, nu te chinui daca nu intelegi. cred ca ai gresit blogul, asa ca lasa-ne te rog./
Problema mea este ca inca nu stiu ce trebuia sa inteleg?

Anonim spunea...

si am mintit cand am spus ca sunt invidios. Am perceput situatia ca un messenger intre cativa oameni care se cunosc si atat. sau n-am prins ideea. motiv pt care comentariile mele sunt cum sunt. pt ca la un bla-bla raspunsul este tot un bla-bla.
Si apropo Sega...surprinde-ma ca sa pun "botu'"! Asta lu' "curand" cred ca m a facut sa bla-bla.

Anonim spunea...

Nu numai ca nu m-am prins si nu inteleg, dar tu trebuie sa ma convingi cum si ce trebuie sa comunicam pentru ca faza cu oile aruncata la fileu n-are nici un continut

sega spunea...

anonimule, chiar nu intelegi: acest blog nu e facut pentru a convinge pe cineva de ceva.

am creat acest blog cu scopul de a-mi face cunoscuta munca. este un blog destinat agentiilor, caselor de productie si clientilor.

fiind de-abia la inceput, nu am avut cum sa postez toate reclamele regizate de mine pana in prezent. rabdare, continutul o sa se imbogateasca inevitabil.

...asa ca oile vin mai greu pentru ca am fost plecat in transhumantza, departe de tzeava mea de internet de acasa. sper ca in seara asta sa le bag pe blog.

totusi, anonimule, sunt curios sa stiu ce anume ti se pare tie bla-bla din ce am scris eu; ca doar bla-bla-ul tau ti l-ai recunoscut singur.

sega spunea...

@laura: suiedia e o tzara care mi-a placut mult, atat cat a reusit ade sa ne arate in timpul scurt petrecut acolo. mi-ar fi placut sa aungem si prin insule, insa nu am putut pentru ca ade nu isi pictase yachtul :)))

Anonim spunea...

1) N-am inteles.
2) Presupun ca stii cum arata ortografia cuvintului Suedia?
3) Intrebarea era daca e o boala sa (daca nu stii nu esti cine zici ca esti).

Anonim spunea...

Admit ca nu m-am uitat la reclamele sau spoturile sau cum se spune. Nu mai beau Coca-Cola aproape nici cand.

Daca blogul meu este putin sau a fost putin aiurea este pentru ca (in tot cazul NU vina mea si NU intentia mea).

N-am planificat nimic.

Adela Toplean spunea...

Din preaplinulinimiimele:
Mi-a placut sa te vad la Moisescu! Nu m-ajuta zapp-ul sa vad youtube-ul nici dupa o bufferizare de 20 de minute, insa mi-aduc aminte ca l-am vazut la vremea potrivita...

Cum a fost la Stones pana la urma? Am auzit ca a fost proasta organizarea, dar bun performance-ul.

A, si inca ceva: io pot "sa pictez" yacht-ul ca sa navigam in susul si-n josul Coastei de Vest: "pictura naiva" se numeste haha. Da' ce n-om face, prietene, daca se scufunda? :)

Adela Toplean spunea...

PS: "ne-om"...ptiu drace!

sega spunea...

inimia ta chiar e preaplina, draga ade si stii ca stiu asta :) asa ca nu te las eu sa naufragiezi, niciodata. o sa fiu ca dicaprio in titanic, la faza similara. in fine, fara alte prostii, sa nu se supere sotzu shontorogu.

la stones a fost mult mai bine ca la amsterdam, am auzit toate piesele si i-am vazut de mai aproape :) nu am fost niciodata un fan al muzicii lor cu exceptia catorva piese, dar nu ai cum sa nu canti si dansezi cand vezi niste sexagenari pe scena purtandu-se mai tineri decat pushtanii care le-ar putea fi nepoti...

alina mi-a povestit ca a fost la petrecerea de dupa concert, la care a participat micutzul mick (chiar e mick, zice alina ca e cam cat ea de inalt si ca are un aer de pushti batran, auzi, de baietzel imbatranit adica :)). fragil in aparentza, dar cica are o fortzaaa... picau animatoarele in stanga si in dreapta! oricum, tare moshul. cica a plecat de la party pe la 5 dimineata, cand toti fanii sositi acasa storshi de concert dormeau dushi si visau probabil "you start me up, i'll never stop".

Adela Toplean spunea...

man, oh man, am auzit si eu ca e tare mick! Intr-o vreme oamenii astia care nu se pricepeau sa-mbatraneasca imi pareau foarte ridicoli. M-am razgandit insa just in time ca sa nu par eu ridicola, batrana si pretioasa. "Oamenii" astia masoara timpul, viata si scotch-ul cu alte masuri! Simt o duiosie nemasurata fata de ei. Si intelegere deplina.

Ai sa razi, dar n-am vazut titanicul pana la capat! Pe discovery zicea ca s-a cam murit pe vasul cu pricina ;) ...io zic ca tre'sa ne luptam cat putem pentru sansa de-a deveni niste adolescenti octogenari

Inimoasa like always,
Ade.

sega spunea...

pai, draga ade, iti spun eu daca nu ai vazut: titanicul se scufunda, intr-adevar, moare multa lume printre care si el, dar tu supravietuiesti si asta e cel mai important :)

mi-ai povestit teoria ta cu privire la arta si stiinta imbatranirii, dar cred ca tocmai aici e buba: in clipa in care iti propui sa imbatranesti cu stil, chiar imbatarnesti :))

pietrele astea rostogolitoare si-au transcens timpul si, in general conditia, ca si orice idee despre masura, prin muzica. nu prin genul in sine, rock'n'roll & blues, whatever... prin muzica pur si simplu, dincolo de note si de mode si de capricii. nu cred ca mick, keith, charlie si ronnie s-au inteles sa ramana impreuna, ba din cate stiu au existat momente tensionate, nori negri de despartire. au ramas impreuna pentru ca traiau o relatie de iubire adevarata "intru" ceva, relatie care nu tine de cuvinte, explicatii, juraminte, promisiuni, discursuri emotionante, epifanii intelectuale si ore, multe ore de discutii steriles.a.m.d. iubirea aia dincolo de cuvinte de care iti povesteam eu in suiedia. iubirea din ochi, nu din gura. iubirea din atingere, nu din fraze. iubirea din tacere, nu din declaratii...

sega spunea...

ah, si inca ceva. noi n-avem nici o sansa sa devenim altceva decat niste octogenari de clasa a 8-a, nu crezi? :)) - asta daca apucam sa ajungem octogenari :)))

Anonim spunea...

poveste lunga, asta?

sega spunea...

da, laura, tare lunga :))

Anonim spunea...

bine - m-am si uitat la filmele respective - ba domle, n-am ametit dar am ris (poate au auzit si vecinele) - am doar o intrebare: cine a tricotat manusile si fularul?

Anonim spunea...

dintii nu prea sa vad, asa ca nu pot sa-mi dau cu parerea, dar cum vine ca te-ai lasat de fumat in legatura cu robinetul si restul de poveste - asta n-am inteles.

Anonim spunea...

nici despre mick nu pot sa spun nimic, nu l-am intalnit nici o data
:)

Anonim spunea...

verifiez si numarul in cateva minute - vedem atunci poate coada casei povestiturilor, dar nu stiu despre asta nimic.

Anonim spunea...

dear mr Segarceanu Octavian,
may I link to your blog?

(ba da, ai scris "ura" intru-n comentariu pe la ade - am vazt eu...)

Anonim spunea...

si acum I'm going to aduc niste mancare to go, ma-ntorc in curand. e adevarat!

sega spunea...

dear laura, yes, you may link :) pofta buna!

Anonim spunea...

fait accompli = gata, in limba franceza

asta-i raspunsul final :)

ca acum canta Cristi si ceilaltii:
am crezut -- ca nu trebuie sa iau ca sa -- tocmai eu -- etc.

Nu mai dai nimic din tot ce ai acum. An tot cazul nu la vrajitorii...

Anonim spunea...

nu, mai era ceva : in limba suiedezilor gata = strada

e adevarat, asta-i -- nu dai -- deloc nu dai -- din tot ce ai acum -- s^c, tralala...

Adela Toplean spunea...

Imi dadura lacrimile nu alta...parte de la finalul titanicului (el moare si ea nu?...pai ce final e asta?? la ce sa te mai uiti la productii americane?...), parte fiindca am primit un mail de la un fost coleg de scoala generala al lui Ciprian Nickel, poetul de la Deva - in povestea asta, din nou, el moare, ea supravietuieste.
In ce priveste povestea Stones-ilor, a batranetii si a fetelor care-i tin in forma, nu pot decat sa recomand o carte REALMENTE superba "Exile On the Main St.: A Season in Hell with the Rolling Stones" pe care am avut norocul s-o rasfoiesc pe-ndelete si sa ma minunez de exotismul unei vieti rock'n roll adevarate :)
Recomand, in plus, cu nesimtire, un articol din blog-ul meu scris in 2006; o poti vedea acolo-n poza pe Anita Pallenberg, "femeia Stones" par excellence ca sa zic asa haha...Funny enough, textul e chiar despre batranete-haine rele. La propriu:
http://adelatoplean.blogspot.com/2006/10/oh-sweet-nuthin.html

Adela Toplean spunea...

shit. am pus link-ul trunchiat:

http://adelatoplean.blogspot.com/2006/10/oh-sweet-nuthin.html

Adela Toplean spunea...

...what the f***?...se pare ca editorul blogger-ului taie coada link-ului de dragul asezarii in pagina...Mai bine intra la mine-n blog, vezi sus la "cautare blog" si scrie acolo Anita Pallenberg.
(si iarta-ma daca - cumva - nu merita efortul...)

Anonim spunea...

ma uit imediat!
si deja te-am iertat, pentru orice eventualitate :)

Anonim spunea...

dar ade - imi pare rau, n-am avut inca rabdare sa citesc ce scrie (linkul l-am gasit).

Anonim spunea...

I will not approve on it. I over polite post. Particularly the designation attracted me to study the sound story.

Anonim spunea...

Good fill someone in on and this enter helped me alot in my college assignement. Thank you for your information.