Musafirii care nu mai pleaca

Client: Killtox
Agentie: -
Casa de productie: Animotion / Rollin
An productie: 2007

Ganganiile "domestice" sunt niste monstri cu care trebuie sa convietuiesti, pentru ca nu ai incotro. Asta pana cand descoperi Killtox...

Acest proiect a fost realizat fara agentie de publicitate la mijloc. Echipa de productie s-a intalnit cu clientul, a luat brieful si s-a pus pe treaba. Dupa o serie de tatonari cu desene animate si alte dulcegarii apropiate de Raid, intr-una din zile ne-am intalnit toti (eu, Boghi Olarescu, Radu Aldea si Tudor Reu) cu acelasi gand: gandaci uriasi! Radu a fost cel care a pus punctul pe i: "Bai, eu vad un gandac mare, urias, care cotrobaie in frigider ca un om!". Ne-am dat seama rapid ca aceasta imagine este expresia perfecta, exagerata, transfigurata, a unor cosmaruri personale, pe care le-am cam trait cu totii prin caminele din studentie. Cosmaruri pe care cu siguranta le traiesc si cei din publicul nostru tinta.

A fost un insight valoros, in jurul caruia am stiut sa construim o poveste neobisnuita, deopotriva captivanta si terifianta: aceea a unei familii a carei intimitate este invadata de niste musafiri nepoftiti, care se simt atat de bine incat nu mai vor sa plece. Musafirii sunt peste tot prin casa, punand stapanire.

Spotul prezinta o zi din viata acestei familii, din momentul cand tatal vine acasa de la munca. Este o zi speciala: ziua razbunarii...



Pentru cei interesati, iata prezentarea facuta clientului inainte de realizarea spotului. Va indemn ca apoi sa va delectati si cu o recenzie a acestei reclame.

Dan Miron este artistul care a reusit in numai 2 saptamani sa faca 3 creaturi de cosmar: un gandac, un tantar si o musca. Pentru cine nu si-a dat seama, picioarele care se vad in secventa din living, cu televizorul pus pe purici, sunt tot ale gandacului.

"Master of puppets" a fost Conex, Andrei Rusu. El a dat viata - in sensul cel mai propriu - monstrilor din polistiren. Toata lumea m-a intrebat daca am folosit animatronice. Nu, l-am folosit pe Conex :)

Asa cum aparea Hitchcock in filmele sale, asa si Radu Aldea apare calare pe scuterul lui, la sfarsitul acestui spot, filmat pe super 16mm. El a creat aceasta atmosfera grea, crepusculara, in tonuri calde, "gretzos-romantice" (cum ii place lui sa spuna), o contributie decisiva la impresia generala a spotul. Eu imi doream initial o atmosfera rece, verzui-albastruie, senzatia de putred; era o tautologie si ma bucur ca lucrurile au iesit asa cum am iesit.

Muzica pentru spotul TV e compusa de Bogdan Popoiag, avand ca inspiratie o tema propusa de mine, din "Eraser"-ul lui Thom Yorke.

La filmari a iesit si sloganul. Eu simteam ca "Daca nu-i mai vrei in familia ta..." e un line cam sofisticat si vorbeam cu Boghi Olarescu pe tema asta. La un moment dat, el a scos 4 cuvinte de aur: "Pana la ultima insecta". Asta e, dupa parerea mea, unul dintre cele mai bune sloganuri pe care le-am auzit vreodata. "Kill bugs dead" este un claim in jurul caruia se invart mai toti advertiserii de insecticide. Cred ca mai au mult de parcurs "Pana la ultima insecta"...

Ceea ce am pus pe blog este the director's cut, montat pe un pasaj din Cymbal Rush (Thom Yorke - Eraser). Puteti vedea si spotul TV de 25", pentru comparatie.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Monsieur,
si vous n'avez pas encore entendu cantareata suedeza Marie Fredriksson, je vous la récommande plutôt que l'autre mec avec lequel elle a formé un duo cu réputation internationelle

Anonim spunea...

How to amuse oneself on your own a Saturday evening in Gothenburg.

by car

will b cntn:d on another internet hub, someday

Anonim spunea...

stii ce? am gast o pana (de pasare) cand am fost sa ma uit la solnedgång aici prin arhipelag. poate-mi fac stilou gen oldfashioned din ea, sau poate nu. ehrm.

solnedgång inseamna sunset, daca poate nu stiai :)

dar la miscatorimea din postu asta inca nu m-am uitat. when the time comes.