Recolta de premii

Client: Coca-Cola
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2002

Intreaga tara intampina campania de toamna...

Doamnelor si domnilor, asta e una dintre cele mai traznite reclame pe care am avut norocul sa le creez si sa le si regizez... Ati vazut foarte bine: tineri si tinere din intreaga tara au iesit la cules de capace Coca-Cola. Pentru o filmare care pastiseaza documentarele propagandiste comuniste.



Vreau sa va zic ca am vazut o multime de documentare din acea perioada, ca sa imi fac temele pentru spotul acesta: treieratoarele si tractoarele in zori, remorcile pline, culegatorii voiosi si indemanatici, inginerul agronom care explica ce trebuie facut sunt imagini pe care as indrazni sa le numesc cult - in sensul englezesc al cuvantului. Am vrut sa aduc in actualitate aceste momente inaltatoare, creand un context asemanator pentru un soi inedit de recoltatori, pustanii anilor 2000, tinerii cool ai marilor orase. Ei au fost privati atat de munca patriotica pe care a depus-o generatia mea, cat si de distractia care insotea de obicei acele zile lungi de cules cartofi, morcovi, sfecla, struguri si mai stiu eu ce.

La vremea ei, promotia a avut un succes imens, reflectat puternic in vanzari. Probabil ca aceasta campanie de toamna ar fi luat un Effie, daca premiul s-ar fi dat pe atunci si in Romania.

Va las sa va delectati si cu un making of, nu inainte de a va spune ca l-am avut ca director de imagine pe Tudor Lucaciu, ca am filmat pe 35 mm pe care i-am degradat ca sa arate de 16mm (in spiritul timpurilor citate) si ca vocea crainicului este chiar a mea :)

Niciun comentariu: