Animatix

Client: Dorna
Agentie: McCann
Casa de productie: Factor
An productie: 2005 / 2006

Cand pretul unui spot se invarte in jurul sutei de mii de euro si chiar mai bine, un client se gandeste de doua ori inainte sa il cumpere, mai ales in contextul in care acest spot urmeaza sa fie difuzat in toata regiunea, nu doar in tara.

Pentru cine nu stie (daca exista cineva), se aloca o suma - adeseori importanta - pentru testare (un studiu calitativ-cantitativ). Subiectilor bine alesi dupa criterii riguroase li se prezinta asa numitul animatic, adica spotul in forma desenata (o definitie mai buna si mai completa gasiti pe Wikipedia).

In cazul acestor studii, animaticul nu trebuie sa se rezume la a spune povestea si atat. Trebuie creata o stare, iar asta, prieteni, e o treaba a naibii de grea.

In general, eu imi confectionez propriile animaticsuri (animatixuri, sau animatice) pentru spoturile pe care le regizez, dupa cum ati vazut la "Miniprimavara" si dupa cum veti mai vedea. I-am obisnuit cu acest tratament pe clientii mei. Dupa ce ai prezentat interpretarea scenariului si decupajul, animaticul vine ca cireasa pe tort, conducand la o mai buna intelegere a viziunii regizorale. Se intampla ca de multe ori lumea sa nu creada ca poti spune povestea in atatea secunde sau ca nu stiu ce cadru functioneaza sau ca... si atunci le arati animaticul, evitand discutii prelungi si neproductive.

In ultima vreme cochetez cu Frame Forge si Antics, doua aplicatii extrem de puternice si uimitor de eficiente.

Dar sa revenim la epoca animatixurilor desenate. In special la cele doua pe care vreau sa vi le prezint, realizate pentru Dorna in 2005, respectiv 2006: "Insula" si "Pajistea".

Am acceptat aceste joburi pentru ideile captivante si complexe.

Singurul dezavantaj: nu ajungi sa filmezi. Dar de gandit, gandesti realizarea pana la cel mai mic amanunt. Am colaborat cu Barnes pentru ilustratie.

Spoturile au fost regizate de Shahar Segal - un regizor israelian in voga, pe care il puteti in vedea si pe post de actor in reclama premiata pentru honda.

Eu, unul, sunt onorat de faptul ca abordarea lui este foarte aproape de a mea. Judecati si voi.

7 comentarii:

Anonim spunea...

n-am judecat. (inca)

sega spunea...

nici o graba :)

Anonim spunea...

astia de pe blogguriluiui dot se nu ma lasa sa intru pe blog, asa ca trebuie sa astept vru-n timp pana te lipesc p'aici. oare e mai bine la locul unde-ti tii tu argintarimea comerciala?

sega spunea...

nu am experienta altor gazde de bloguri, dar www.blogger.com mi se pare una tare placuta.

Anonim spunea...

de ce?

canta ceva despre vrun joc neantrerupt - tot eu

addichim spunea...

uite o intrebare care tine de partea materiala.Cam cat crezi ca ar costa un animatic, doar animaticul.Sa zicem ca ma roaga cineva sa ii fac un animatic de 30 sec pt un spot publicitar, ai putea sa imi spui te rog cum se taxeaza?

sega spunea...

@adrian: da-mi te rog un email la megasega@gmail.com. cu detalii