Ce inseamna sa fii refugiat
Client: Ministerul Afacerilor Interne
Agentie: Violet
Casa de productie: Factor
An productie: 2004
Tu vezi doar un strain...
Dincolo de motivele pentru care cineva fuge din tara lui in a ta, dincolo de faptul ca nu arata ca tine, dincolo de faptul ca nu se poarta ca tine si nu vorbeste limba ta, dincolo de orice altceva stii sau iti imaginezi ca stii despre un refugiat este ceva ce probabil nu vei afla niciodata: incearca sa privesti lumea din perspectiva lui. De pe canapeaua ta, din fata televizorului tau, incearca macar pentru 30 de secunde sa-ti imaginezi cum ar fi sa te trezesti intr-o tara straina, fara nimeni, fara nimic, fara nici un sprijin. Inconjurat de 22 de milioane de straini...
Dintr-o lume alb-negru, refugiatii te privesc fix in ochi, ca dintr-o fotografie. Daca o imagine transmite mai mult decat 1000 de cuvinte, o privire transmite mai mult decat toate cuvintele: i-am rugat sa priveasca in obiectivul aparatului de filmat si sa isi aminteasca de momentele prin care au trecut venind aici, in Romania. Nu cred ca am tras mai mult de doua duble pentru fiecare cadru (a doua doar pentru siguranta).
Am filmat pe Super 16mm, cu Alex Sterian director de imagine. Am filmat cu 50 fps - fotograme pe secunda - format 1.85:1 pentru a concentra atentia privitorului pe expresia personajelor. Am optat pentru miscari fluide de camera pentru a sugera presiunea resimtita, dar niciodata exteriorizata, straduindu-ne sa exprimam sentimentul de a fi pierdut intr-o lume necunoscuta... Oricat m-as suci si m-as invarti, nu gasesc o justificare rationala pentru nuanta verzuie pe care am dorit-o in imagine, dar stiu ca, fara aceasta, experienta vizuala ar fi mai putin intensa... Ilustratia muzicala ii apartine lui Dragos Cazan (director de creatie la Violet), un mare fan al muzicii orientale. El a venit cu CD-ul si impreuna am cazut de acord fara nici o rezerva asupra melodiei.
Privirea acelor oameni inca ma impresioneaza, am senzatia ca ieri am filmat. De fiecare data cand revad acest spot, mie mi se ridica parul pe mana. Sper ca si voua.
Inca ceva: nu ii uitati pe cei din Burma. Informati-va (daca nu ati facut-o deja) si ajutati daca vreti si puteti.
Agentie: Violet
Casa de productie: Factor
An productie: 2004
Tu vezi doar un strain...
Dincolo de motivele pentru care cineva fuge din tara lui in a ta, dincolo de faptul ca nu arata ca tine, dincolo de faptul ca nu se poarta ca tine si nu vorbeste limba ta, dincolo de orice altceva stii sau iti imaginezi ca stii despre un refugiat este ceva ce probabil nu vei afla niciodata: incearca sa privesti lumea din perspectiva lui. De pe canapeaua ta, din fata televizorului tau, incearca macar pentru 30 de secunde sa-ti imaginezi cum ar fi sa te trezesti intr-o tara straina, fara nimeni, fara nimic, fara nici un sprijin. Inconjurat de 22 de milioane de straini...
Dintr-o lume alb-negru, refugiatii te privesc fix in ochi, ca dintr-o fotografie. Daca o imagine transmite mai mult decat 1000 de cuvinte, o privire transmite mai mult decat toate cuvintele: i-am rugat sa priveasca in obiectivul aparatului de filmat si sa isi aminteasca de momentele prin care au trecut venind aici, in Romania. Nu cred ca am tras mai mult de doua duble pentru fiecare cadru (a doua doar pentru siguranta).
Am filmat pe Super 16mm, cu Alex Sterian director de imagine. Am filmat cu 50 fps - fotograme pe secunda - format 1.85:1 pentru a concentra atentia privitorului pe expresia personajelor. Am optat pentru miscari fluide de camera pentru a sugera presiunea resimtita, dar niciodata exteriorizata, straduindu-ne sa exprimam sentimentul de a fi pierdut intr-o lume necunoscuta... Oricat m-as suci si m-as invarti, nu gasesc o justificare rationala pentru nuanta verzuie pe care am dorit-o in imagine, dar stiu ca, fara aceasta, experienta vizuala ar fi mai putin intensa... Ilustratia muzicala ii apartine lui Dragos Cazan (director de creatie la Violet), un mare fan al muzicii orientale. El a venit cu CD-ul si impreuna am cazut de acord fara nici o rezerva asupra melodiei.
Privirea acelor oameni inca ma impresioneaza, am senzatia ca ieri am filmat. De fiecare data cand revad acest spot, mie mi se ridica parul pe mana. Sper ca si voua.
Inca ceva: nu ii uitati pe cei din Burma. Informati-va (daca nu ati facut-o deja) si ajutati daca vreti si puteti.
Dragostea mea din plastilina
Client: Holograf
Casa de productie: Factor
An productie: 2003
Cum sa faci dragoste din plastilina...
Cu acest videoclip, lucrurile au stat cam asa: imi doream de mult sa fac un filmulet in care sa vorbesc despre metamorfozele dragostei, sugerate prin transformari de forme create din plastilina. La un moment dat, Tino Furtuna (holograful clapar si patronul casei de productie Factor) m-a intrebat daca nu as vrea sa le fac un videoclip pentru noua lor piesa "Dragostea mea". Sincer sa fiu, inainte de a asculta piesa aveam deja ideea: o poveste cu figurine din plastilina care se transforma, se contopesc, se despart, iar se contopesc... pentru ca asa e dragostea. Dupa ce am ascultat piesa am vorbit cu Dan Munteanu, omul in care aveam incredere ca ar putea sa se inhame la un proiect ca asta: 3 minute si ceva de animatie din plastilina. Danutz a zis da.
Dan Munteanu este un artist multitalentat: ilustrator, grafician, pictor, sculptor, animator si, iata, modelator in plastilina... Din pacate ii lipseste ceva: un site, o expozitie online, ca sa il stie lumea si sa vada ce face. Danutze, daca citesti randurile astea, poate te incumeti sa-ti deschizi macar un blog ca uite-te si tu ce simplu e!
Ideea a placut holografilor. Dar timpul de productie se arata foarte scurt: 2 saptamani si un pic, din cate tin minte. Asa ca, impreuna cu Danutz, am inceput cu o bere la Motoare sa vedem ce putem face ca sa nu depasim termenul. Nu cred sa fi terminat prima halba, ca povestea - in mare - era gata. Din pacate, scenariul scris chiar in noaptea aia, din ideile aruncate pe masa de la Motoare, s-a pierdut... Ceea ce a ramas in videoclip este undeva la jumatate din ceea ce ne-am imaginat noi sa facem, pentru ca timpul si resursele fizice limitate ne-au impiedicat sa dezvoltam intreaga poveste.
Danutz a muncit zi si noapte (dormind pe apucate), realizand cadrele fotograma cu fotograma. 12 fotograme pentru fiecare secunda. Daca aveti curiozitatea, numarati secundele de animatie din videoclip. Apoi inmultiti-le cu 12. O sa obtineti numarul total de interventii in plastilina (ca sa nu mai zic de incadraturi, lumina etc.). S-ar putea sa vi se para imposibil de facut un astfel de filmulet in 2 saptamani jumatate. Si chiar asa si e: imposibil. Enjoy!
Intre timp, am aflat! Dan Munteanu are site: se numeste www.monoplan.ro si va asteapta.
Casa de productie: Factor
An productie: 2003
Cum sa faci dragoste din plastilina...
Cu acest videoclip, lucrurile au stat cam asa: imi doream de mult sa fac un filmulet in care sa vorbesc despre metamorfozele dragostei, sugerate prin transformari de forme create din plastilina. La un moment dat, Tino Furtuna (holograful clapar si patronul casei de productie Factor) m-a intrebat daca nu as vrea sa le fac un videoclip pentru noua lor piesa "Dragostea mea". Sincer sa fiu, inainte de a asculta piesa aveam deja ideea: o poveste cu figurine din plastilina care se transforma, se contopesc, se despart, iar se contopesc... pentru ca asa e dragostea. Dupa ce am ascultat piesa am vorbit cu Dan Munteanu, omul in care aveam incredere ca ar putea sa se inhame la un proiect ca asta: 3 minute si ceva de animatie din plastilina. Danutz a zis da.
Dan Munteanu este un artist multitalentat: ilustrator, grafician, pictor, sculptor, animator si, iata, modelator in plastilina... Din pacate ii lipseste ceva: un site, o expozitie online, ca sa il stie lumea si sa vada ce face. Danutze, daca citesti randurile astea, poate te incumeti sa-ti deschizi macar un blog ca uite-te si tu ce simplu e!
Ideea a placut holografilor. Dar timpul de productie se arata foarte scurt: 2 saptamani si un pic, din cate tin minte. Asa ca, impreuna cu Danutz, am inceput cu o bere la Motoare sa vedem ce putem face ca sa nu depasim termenul. Nu cred sa fi terminat prima halba, ca povestea - in mare - era gata. Din pacate, scenariul scris chiar in noaptea aia, din ideile aruncate pe masa de la Motoare, s-a pierdut... Ceea ce a ramas in videoclip este undeva la jumatate din ceea ce ne-am imaginat noi sa facem, pentru ca timpul si resursele fizice limitate ne-au impiedicat sa dezvoltam intreaga poveste.
Danutz a muncit zi si noapte (dormind pe apucate), realizand cadrele fotograma cu fotograma. 12 fotograme pentru fiecare secunda. Daca aveti curiozitatea, numarati secundele de animatie din videoclip. Apoi inmultiti-le cu 12. O sa obtineti numarul total de interventii in plastilina (ca sa nu mai zic de incadraturi, lumina etc.). S-ar putea sa vi se para imposibil de facut un astfel de filmulet in 2 saptamani jumatate. Si chiar asa si e: imposibil. Enjoy!
Intre timp, am aflat! Dan Munteanu are site: se numeste www.monoplan.ro si va asteapta.
"Please use your liberty to promote ours" - Aung San Suun Kyi
May be you are not aware that somewhere in Asia some people are in a killing spree of Buddhist monks. And thousands of other innocent people. Killing, raping, torturing, burning homes... This is happening in Burma (Myanmar).
So listen to Jim then go to the website and, please, join in to stop this insanity. Your support is priceless...
www.humanrightsactioncenter.org
www.uscampaignforburma.org
So listen to Jim then go to the website and, please, join in to stop this insanity. Your support is priceless...
www.humanrightsactioncenter.org
www.uscampaignforburma.org
Cabriolete pentru fete
Client: Coca-Cola
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2003
Primavara, fetele se indragostesc mai repede :)
Un spot colorat si vesel, pe care mi-a facut mare placere sa il realizez. Am experimentat un mod nou de prezentare a premiilor promotiei, filmand secventa de la masina la baxul de Coca-Cola in asa fel incat sa para continua, dintr-un singur cadru. Montajul acestei secvente este construit din cateva fotograme lasate in stop-cadru pe o anumita lungime, intregul parand astfel o succesiune rapida de fotografii.
Am filmat pe 35mm, director de imagine Alex Sterian.
Pentru atmosfera de primavara am adaugat cativa copaci infloriti pe ici, pe colo.
Tot pentru atmosfera, am adaptat o romanta celebra, "Violete pentru fete", incercand cu vocea-mi chiar si o interpretare, de proba. Proba a placut si agentiei, si clientului, asa ca imi puteti asculta glasul moscopolian, patinat pentru conformitate de baietii de la Yama...
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2003
Primavara, fetele se indragostesc mai repede :)
Un spot colorat si vesel, pe care mi-a facut mare placere sa il realizez. Am experimentat un mod nou de prezentare a premiilor promotiei, filmand secventa de la masina la baxul de Coca-Cola in asa fel incat sa para continua, dintr-un singur cadru. Montajul acestei secvente este construit din cateva fotograme lasate in stop-cadru pe o anumita lungime, intregul parand astfel o succesiune rapida de fotografii.
Am filmat pe 35mm, director de imagine Alex Sterian.
Pentru atmosfera de primavara am adaugat cativa copaci infloriti pe ici, pe colo.
Tot pentru atmosfera, am adaptat o romanta celebra, "Violete pentru fete", incercand cu vocea-mi chiar si o interpretare, de proba. Proba a placut si agentiei, si clientului, asa ca imi puteti asculta glasul moscopolian, patinat pentru conformitate de baietii de la Yama...
Recolta de premii
Client: Coca-Cola
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2002
Intreaga tara intampina campania de toamna...
Doamnelor si domnilor, asta e una dintre cele mai traznite reclame pe care am avut norocul sa le creez si sa le si regizez... Ati vazut foarte bine: tineri si tinere din intreaga tara au iesit la cules de capace Coca-Cola. Pentru o filmare care pastiseaza documentarele propagandiste comuniste.
Vreau sa va zic ca am vazut o multime de documentare din acea perioada, ca sa imi fac temele pentru spotul acesta: treieratoarele si tractoarele in zori, remorcile pline, culegatorii voiosi si indemanatici, inginerul agronom care explica ce trebuie facut sunt imagini pe care as indrazni sa le numesc cult - in sensul englezesc al cuvantului. Am vrut sa aduc in actualitate aceste momente inaltatoare, creand un context asemanator pentru un soi inedit de recoltatori, pustanii anilor 2000, tinerii cool ai marilor orase. Ei au fost privati atat de munca patriotica pe care a depus-o generatia mea, cat si de distractia care insotea de obicei acele zile lungi de cules cartofi, morcovi, sfecla, struguri si mai stiu eu ce.
La vremea ei, promotia a avut un succes imens, reflectat puternic in vanzari. Probabil ca aceasta campanie de toamna ar fi luat un Effie, daca premiul s-ar fi dat pe atunci si in Romania.
Va las sa va delectati si cu un making of, nu inainte de a va spune ca l-am avut ca director de imagine pe Tudor Lucaciu, ca am filmat pe 35 mm pe care i-am degradat ca sa arate de 16mm (in spiritul timpurilor citate) si ca vocea crainicului este chiar a mea :)
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2002
Intreaga tara intampina campania de toamna...
Doamnelor si domnilor, asta e una dintre cele mai traznite reclame pe care am avut norocul sa le creez si sa le si regizez... Ati vazut foarte bine: tineri si tinere din intreaga tara au iesit la cules de capace Coca-Cola. Pentru o filmare care pastiseaza documentarele propagandiste comuniste.
Vreau sa va zic ca am vazut o multime de documentare din acea perioada, ca sa imi fac temele pentru spotul acesta: treieratoarele si tractoarele in zori, remorcile pline, culegatorii voiosi si indemanatici, inginerul agronom care explica ce trebuie facut sunt imagini pe care as indrazni sa le numesc cult - in sensul englezesc al cuvantului. Am vrut sa aduc in actualitate aceste momente inaltatoare, creand un context asemanator pentru un soi inedit de recoltatori, pustanii anilor 2000, tinerii cool ai marilor orase. Ei au fost privati atat de munca patriotica pe care a depus-o generatia mea, cat si de distractia care insotea de obicei acele zile lungi de cules cartofi, morcovi, sfecla, struguri si mai stiu eu ce.
La vremea ei, promotia a avut un succes imens, reflectat puternic in vanzari. Probabil ca aceasta campanie de toamna ar fi luat un Effie, daca premiul s-ar fi dat pe atunci si in Romania.
Va las sa va delectati si cu un making of, nu inainte de a va spune ca l-am avut ca director de imagine pe Tudor Lucaciu, ca am filmat pe 35 mm pe care i-am degradat ca sa arate de 16mm (in spiritul timpurilor citate) si ca vocea crainicului este chiar a mea :)
Reparatorii
Casa de productie: HiFi
An productie: 2007
Toata lumea stie, Neumarkt meserie!
Acesta este al doilea spot realizat pentru berea Neumarkt. Primul, spotul de imagine, a fost realizat de cuplul Eduardo Vasquez (regizor) & Jordi (d.o.p.) prin Castel.
Si cum dupa un spot de imagine urmeaza mai mereu si cate o promotie, iata rezultatul. Daca va intereseaza, treatmentul meu va sta la dispozitie.
Singurul cadru la care am avut emotii a fost cel cu flacara de la aragaz. Am filmat cu camera fixa. Mai intai reparatorul "curat", butonand la aragaz si declansand flacara, dupa care reparatorul in exact aceeasi pozitie, cu tricoul ars si cu fata plina de cenusa. Din fericire, ideea a functionat. Probabil ca doar la o privire extrem de atenta iti dai seama de facatura :)
Am filmat scenele de interior in platou, decorurile fiind realizate de Madalina Marinescu.
Si acum, cateva cadre din making of...
In dreapta, directorul de imagine Max Lemnij.
Urmeaza "fire in the hole!"
Se filmeaza cadrul pe care l-ati vazut in poza de la inceputul articolului.
Art directorul Flo pazit de Suzy, my bitch :)
Max, si pe post de stand in :)
An productie: 2007
Toata lumea stie, Neumarkt meserie!
Acesta este al doilea spot realizat pentru berea Neumarkt. Primul, spotul de imagine, a fost realizat de cuplul Eduardo Vasquez (regizor) & Jordi (d.o.p.) prin Castel.
Si cum dupa un spot de imagine urmeaza mai mereu si cate o promotie, iata rezultatul. Daca va intereseaza, treatmentul meu va sta la dispozitie.
Singurul cadru la care am avut emotii a fost cel cu flacara de la aragaz. Am filmat cu camera fixa. Mai intai reparatorul "curat", butonand la aragaz si declansand flacara, dupa care reparatorul in exact aceeasi pozitie, cu tricoul ars si cu fata plina de cenusa. Din fericire, ideea a functionat. Probabil ca doar la o privire extrem de atenta iti dai seama de facatura :)
Am filmat scenele de interior in platou, decorurile fiind realizate de Madalina Marinescu.
Si acum, cateva cadre din making of...
In dreapta, directorul de imagine Max Lemnij.
Urmeaza "fire in the hole!"
Se filmeaza cadrul pe care l-ati vazut in poza de la inceputul articolului.
Art directorul Flo pazit de Suzy, my bitch :)
Max, si pe post de stand in :)
Suporterii
Client: Bergenbier
Agentie: McCann
Casa de productie: MME
An productie: 2006
Olanda-Romania...
Un mesaj simplu, de sustinere, pentru baietii plecati sa lupte cu olandezii. A fost o serie de 3 "incurajari" + 2 variante de final (victorie sau infrangere).
Am gandit aceste spoturi cu mintea la jucatorii romani, pe care mi i-am imaginat la hotel sau in vestiar tragand cu ochiul la TV, pe cine stie ce post romanesc. Am dorit ca aceste spoturi sa fie cu adevarat incurajatoare. De aceea am optat pentru o filmare extrem de simpla, dintr-un singur cadru, mizand pe actorii alesi sa spuna textul lucrat cu multa atentie la fiecare cuvant, la fiecare virgula, la fiecare pauza de intonatie sau de respiratie, la fiecare gest insotitor, astfel incat momentul sa fie cat mai intens posibil, intr-o cheie cat se poate de fireasca. Am folosit un obiectiv cu transfocator atat pentru dinamica, cat si pentru a contrapuncta vizual mesajul rostit.
Seria a fost filmata pe Super 16mm, cu Radu Aldea director de imagine. Mai jos, unul dintre cei 3 suporteri:
Cu toate incurajarile noastre, baietii au pierdut meciul... Asa ca, la final, a ramas varianta pentru infrangere:
Agentie: McCann
Casa de productie: MME
An productie: 2006
Olanda-Romania...
Un mesaj simplu, de sustinere, pentru baietii plecati sa lupte cu olandezii. A fost o serie de 3 "incurajari" + 2 variante de final (victorie sau infrangere).
Am gandit aceste spoturi cu mintea la jucatorii romani, pe care mi i-am imaginat la hotel sau in vestiar tragand cu ochiul la TV, pe cine stie ce post romanesc. Am dorit ca aceste spoturi sa fie cu adevarat incurajatoare. De aceea am optat pentru o filmare extrem de simpla, dintr-un singur cadru, mizand pe actorii alesi sa spuna textul lucrat cu multa atentie la fiecare cuvant, la fiecare virgula, la fiecare pauza de intonatie sau de respiratie, la fiecare gest insotitor, astfel incat momentul sa fie cat mai intens posibil, intr-o cheie cat se poate de fireasca. Am folosit un obiectiv cu transfocator atat pentru dinamica, cat si pentru a contrapuncta vizual mesajul rostit.
Seria a fost filmata pe Super 16mm, cu Radu Aldea director de imagine. Mai jos, unul dintre cei 3 suporteri:
Cu toate incurajarile noastre, baietii au pierdut meciul... Asa ca, la final, a ramas varianta pentru infrangere:
Un meci condimentat
Client: Fuchs
Agentie: Starlink
Casa de productie: Factor
An productie: 2005
Iarba verde? Merge un gratar!
Condimentele Fuchs creeaza reflexe conditionate: cum vezi un petec de iarba verde, cum iti vine sa faci un gratar. Hm... si gazonul e atat de imbietor... Ce arbitru ar putea rezista?
Este destul de greu sa conturezi o obsesie, colorand-o cu toata incarcatura psihologica aferenta, in numai 20 de secunde, din care vreo 5 sunt dedicate produsului. Si asta fara sa te iei foarte tare in serios, pentru ca risti sa devii ridicol. Prin urmare, castingul a fost crucial: fara un actor cu valente comice, alura de bon viveur si inclinatii sportive, toate contopite armonios intr-o personalitate carismatica, cred ca spotul ar fi fost steril.
In rolurile secundare am distribuit cativa baieti buni la fotbal, dar si la faulturi grosolane. Cu mare talent la faza cu stransul de gat, ca in filmele de comedie. Totusi, cred ca de expresiile lor pofticioase din finalul spotului e responsabila carnea fripta pe gratar, chiar in fata lor. Am avut grija sa ii tin flamanzi pana am terminat filmarea cu ei... Ce sadic sunt :)
Am filmat pe suport digital, cu adaptor de obiective pentru pelicula 35mm. Director de imagine Emil Nitzoi.
Agentie: Starlink
Casa de productie: Factor
An productie: 2005
Iarba verde? Merge un gratar!
Condimentele Fuchs creeaza reflexe conditionate: cum vezi un petec de iarba verde, cum iti vine sa faci un gratar. Hm... si gazonul e atat de imbietor... Ce arbitru ar putea rezista?
Este destul de greu sa conturezi o obsesie, colorand-o cu toata incarcatura psihologica aferenta, in numai 20 de secunde, din care vreo 5 sunt dedicate produsului. Si asta fara sa te iei foarte tare in serios, pentru ca risti sa devii ridicol. Prin urmare, castingul a fost crucial: fara un actor cu valente comice, alura de bon viveur si inclinatii sportive, toate contopite armonios intr-o personalitate carismatica, cred ca spotul ar fi fost steril.
In rolurile secundare am distribuit cativa baieti buni la fotbal, dar si la faulturi grosolane. Cu mare talent la faza cu stransul de gat, ca in filmele de comedie. Totusi, cred ca de expresiile lor pofticioase din finalul spotului e responsabila carnea fripta pe gratar, chiar in fata lor. Am avut grija sa ii tin flamanzi pana am terminat filmarea cu ei... Ce sadic sunt :)
Am filmat pe suport digital, cu adaptor de obiective pentru pelicula 35mm. Director de imagine Emil Nitzoi.
Aer superconditionat
Casa de productie: MME
An productie: 2006
Un aparat de aer conditionat mai puternic decat kryptonitul. Recomandat de Lex Luthor.
Provocarea a fost sa re-creez, pentru cele cateva secunde dinaintea poantei, o secventa de film cu Superman, cat mai credibila. Cred ca spotul nu ar fi avut impactul scontat daca eroul ar fi fost improvizat, facut la "caterinca". Asa ca am hotarat sa abordez realizarea cat mai serios cu putinta. In primul rand, am studiat tot ce se putea studia in materie de Superman: benzi desenate, articole, efecte speciale, making-of-uri, totul pentru a realiza o imagine cat mai apropiata de orginal.
Desi poate parea asa, realizarea nu a fost deloc usoara. Incepand cu castingul si terminand cu filmarea in sine, chiar daca vorbim de un singur cadru...
Nu oricine poate intra in pielea lui Superman, oricati muschi ar avea. Si nici noi nu am avut buget de Hollywood, sa facem muschii din latex... Iar candidatii pusi la dispozitie de agentia de casting aveau fie fetze, fie muschi. Asta pana cand am dat de Oltin Hurezeanu, care le avea pe amandoua. Plus atitudinea de Superman, fara de care nu stiu cum ar fi rezistat atatea ore atarnat de cabluri.
Pentru tinuta de zbor s-au folosit doua cabluri de otel, care porneau din dreptul soldurilor, legate la un chilot special; alt cablu era legat de un picior, pentru mai mult echilibru; restul, din abdomen :)
Ca sa vina perfect mulat, costumul albastru de Superman a fost, de fapt, un costum de patinator.
Am simulat vijelia aparatului de aer conditionat cu o masina de vant, insa cu toata pozitionarea atenta a acesteia (la 45 de grade fatza de personaj, pentru cei pasionati de aerodinamica), mantia falfaia lenes, desi aleseseram cel mai usor material posibil, la limita transparentei. Ne-au salvat cateva fire de undita, prinse in asa fel incat doua persoane sa poata flutura energic mantia, amplificand efectul de falfaire.
Am filmat pe croma, pentru ca in afara fatadei de zgarie-nori cu fereastra realizata concret, in platou, restul orasului a fost generat 3D, in computer.
Referinta pentru atmosfera spotului a fost unul dintre afisele de promovare a mult trambitatului film al anului 2006, Superman Returns. Chiar daca noi nu am avut resurse hollywoodiene, eu zic ca per ansamblu am facut o treaba destul de buna.
Si, la urma urmei, oricat de grele ar fi conditiile, oricat de mic ar fi bugetul, ma intreb: oare cine ar refuza sa il filmeze pe Superman in actiune?
Superman-ul Fujitsu a zburat pe Walkiria lui Wagner si a fost filmat pe pelicula Super16, director de imagine Radu Aldea.
An productie: 2006
Un aparat de aer conditionat mai puternic decat kryptonitul. Recomandat de Lex Luthor.
Provocarea a fost sa re-creez, pentru cele cateva secunde dinaintea poantei, o secventa de film cu Superman, cat mai credibila. Cred ca spotul nu ar fi avut impactul scontat daca eroul ar fi fost improvizat, facut la "caterinca". Asa ca am hotarat sa abordez realizarea cat mai serios cu putinta. In primul rand, am studiat tot ce se putea studia in materie de Superman: benzi desenate, articole, efecte speciale, making-of-uri, totul pentru a realiza o imagine cat mai apropiata de orginal.
Desi poate parea asa, realizarea nu a fost deloc usoara. Incepand cu castingul si terminand cu filmarea in sine, chiar daca vorbim de un singur cadru...
Nu oricine poate intra in pielea lui Superman, oricati muschi ar avea. Si nici noi nu am avut buget de Hollywood, sa facem muschii din latex... Iar candidatii pusi la dispozitie de agentia de casting aveau fie fetze, fie muschi. Asta pana cand am dat de Oltin Hurezeanu, care le avea pe amandoua. Plus atitudinea de Superman, fara de care nu stiu cum ar fi rezistat atatea ore atarnat de cabluri.
Pentru tinuta de zbor s-au folosit doua cabluri de otel, care porneau din dreptul soldurilor, legate la un chilot special; alt cablu era legat de un picior, pentru mai mult echilibru; restul, din abdomen :)
Ca sa vina perfect mulat, costumul albastru de Superman a fost, de fapt, un costum de patinator.
Am simulat vijelia aparatului de aer conditionat cu o masina de vant, insa cu toata pozitionarea atenta a acesteia (la 45 de grade fatza de personaj, pentru cei pasionati de aerodinamica), mantia falfaia lenes, desi aleseseram cel mai usor material posibil, la limita transparentei. Ne-au salvat cateva fire de undita, prinse in asa fel incat doua persoane sa poata flutura energic mantia, amplificand efectul de falfaire.
Am filmat pe croma, pentru ca in afara fatadei de zgarie-nori cu fereastra realizata concret, in platou, restul orasului a fost generat 3D, in computer.
Referinta pentru atmosfera spotului a fost unul dintre afisele de promovare a mult trambitatului film al anului 2006, Superman Returns. Chiar daca noi nu am avut resurse hollywoodiene, eu zic ca per ansamblu am facut o treaba destul de buna.
Si, la urma urmei, oricat de grele ar fi conditiile, oricat de mic ar fi bugetul, ma intreb: oare cine ar refuza sa il filmeze pe Superman in actiune?
Superman-ul Fujitsu a zburat pe Walkiria lui Wagner si a fost filmat pe pelicula Super16, director de imagine Radu Aldea.
Catzelushul care te iubeste si iar te iubeste
Client: Frontline
Agentie: McCann
Casa de productie: MME
An productie: 2004
Daca il scapi de capuse si purici, catzelushul tau te va iubi... extrem de mult :)
Un spot pe care mi-a placut tare mult sa il fac, amuzant de la un capat la altul, despre un catzelush nedezlipt de stapanul sau. M-am straduit sa intervin in poveste cat mai fin si mai discret cu putinta. Am filmat pe suport DV, director de imagine Mircea Tudor. Un buget extrem de mic, dar cu rezultat invers proportional: spotul a castigat un Silver Hammer in 2004.
Am ales sa prezint o zi obisnuita din viata cuplului caine-om, in cateva tablouri. Am gandit fiecare tablou in jurul unui element, imbogatind astfel povestea initiala. Aceste resorturi nu erau atinse in scenariu, unde scenele erau prezentate mai degraba sec. Am cautat sa evit asta: e usor sa spui o poveste care e tare din start; mai greu este sa o spui "cum" trebuie (dau un singur exemplu, felul in care se deschide spotul: stapanul se uita in oglinda, iar noi auzim gafaitul de caine).
Drept e ca am avut parte si de un actor senzational, neobosit pe toata durata filmarii. Cred ca, in lumea lui, catzelushele ii spun simplu: Rocco Siffredi.
Agentie: McCann
Casa de productie: MME
An productie: 2004
Daca il scapi de capuse si purici, catzelushul tau te va iubi... extrem de mult :)
Un spot pe care mi-a placut tare mult sa il fac, amuzant de la un capat la altul, despre un catzelush nedezlipt de stapanul sau. M-am straduit sa intervin in poveste cat mai fin si mai discret cu putinta. Am filmat pe suport DV, director de imagine Mircea Tudor. Un buget extrem de mic, dar cu rezultat invers proportional: spotul a castigat un Silver Hammer in 2004.
Am ales sa prezint o zi obisnuita din viata cuplului caine-om, in cateva tablouri. Am gandit fiecare tablou in jurul unui element, imbogatind astfel povestea initiala. Aceste resorturi nu erau atinse in scenariu, unde scenele erau prezentate mai degraba sec. Am cautat sa evit asta: e usor sa spui o poveste care e tare din start; mai greu este sa o spui "cum" trebuie (dau un singur exemplu, felul in care se deschide spotul: stapanul se uita in oglinda, iar noi auzim gafaitul de caine).
Drept e ca am avut parte si de un actor senzational, neobosit pe toata durata filmarii. Cred ca, in lumea lui, catzelushele ii spun simplu: Rocco Siffredi.
Musafirii care nu mai pleaca
Casa de productie: Animotion / Rollin
An productie: 2007
Ganganiile "domestice" sunt niste monstri cu care trebuie sa convietuiesti, pentru ca nu ai incotro. Asta pana cand descoperi Killtox...
An productie: 2007
Ganganiile "domestice" sunt niste monstri cu care trebuie sa convietuiesti, pentru ca nu ai incotro. Asta pana cand descoperi Killtox...
Acest proiect a fost realizat fara agentie de publicitate la mijloc. Echipa de productie s-a intalnit cu clientul, a luat brieful si s-a pus pe treaba. Dupa o serie de tatonari cu desene animate si alte dulcegarii apropiate de Raid, intr-una din zile ne-am intalnit toti (eu, Boghi Olarescu, Radu Aldea si Tudor Reu) cu acelasi gand: gandaci uriasi! Radu a fost cel care a pus punctul pe i: "Bai, eu vad un gandac mare, urias, care cotrobaie in frigider ca un om!". Ne-am dat seama rapid ca aceasta imagine este expresia perfecta, exagerata, transfigurata, a unor cosmaruri personale, pe care le-am cam trait cu totii prin caminele din studentie. Cosmaruri pe care cu siguranta le traiesc si cei din publicul nostru tinta.
A fost un insight valoros, in jurul caruia am stiut sa construim o poveste neobisnuita, deopotriva captivanta si terifianta: aceea a unei familii a carei intimitate este invadata de niste musafiri nepoftiti, care se simt atat de bine incat nu mai vor sa plece. Musafirii sunt peste tot prin casa, punand stapanire.
Spotul prezinta o zi din viata acestei familii, din momentul cand tatal vine acasa de la munca. Este o zi speciala: ziua razbunarii...
Pentru cei interesati, iata prezentarea facuta clientului inainte de realizarea spotului. Va indemn ca apoi sa va delectati si cu o recenzie a acestei reclame.
Dan Miron este artistul care a reusit in numai 2 saptamani sa faca 3 creaturi de cosmar: un gandac, un tantar si o musca. Pentru cine nu si-a dat seama, picioarele care se vad in secventa din living, cu televizorul pus pe purici, sunt tot ale gandacului.
"Master of puppets" a fost Conex, Andrei Rusu. El a dat viata - in sensul cel mai propriu - monstrilor din polistiren. Toata lumea m-a intrebat daca am folosit animatronice. Nu, l-am folosit pe Conex :)
Asa cum aparea Hitchcock in filmele sale, asa si Radu Aldea apare calare pe scuterul lui, la sfarsitul acestui spot, filmat pe super 16mm. El a creat aceasta atmosfera grea, crepusculara, in tonuri calde, "gretzos-romantice" (cum ii place lui sa spuna), o contributie decisiva la impresia generala a spotul. Eu imi doream initial o atmosfera rece, verzui-albastruie, senzatia de putred; era o tautologie si ma bucur ca lucrurile au iesit asa cum am iesit.
Muzica pentru spotul TV e compusa de Bogdan Popoiag, avand ca inspiratie o tema propusa de mine, din "Eraser"-ul lui Thom Yorke.
La filmari a iesit si sloganul. Eu simteam ca "Daca nu-i mai vrei in familia ta..." e un line cam sofisticat si vorbeam cu Boghi Olarescu pe tema asta. La un moment dat, el a scos 4 cuvinte de aur: "Pana la ultima insecta". Asta e, dupa parerea mea, unul dintre cele mai bune sloganuri pe care le-am auzit vreodata. "Kill bugs dead" este un claim in jurul caruia se invart mai toti advertiserii de insecticide. Cred ca mai au mult de parcurs "Pana la ultima insecta"...
Ceea ce am pus pe blog este the director's cut, montat pe un pasaj din Cymbal Rush (Thom Yorke - Eraser). Puteti vedea si spotul TV de 25", pentru comparatie.
Cri-cri
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2003
Cand un greierash se indragosteste de un telefonash...
...nimeni nu ramane impasibil. Nici macar un singur om din juriile care au evaluat spotul asta premiat, prin urmare, la greu. Printre altele, "Cri-cri" este plasat de cei de la "The Gunn Report" in primele 100 de reclame ale anului 2003. Au scris despre asta si aici.
M-am straduit sa arat cum incearca un greiere sa infiripe o relatie cu un telefon fara sa fiu distant, fara sa fiu bagacios. Si apoi mi-am amintit de poeziile cu gaze pe care le invatam la scoala, cele scrise de Emil Garleanu, de Elena Farago... Poezii care evocau cu multa dragoste, delicatete si cu un simt al observatiei deosebit de fin intamplari extraordinare dintr-o lume mica, pe langa care majoritatea trece nepasatoare. Acesta a fost starea pe care am incercat sa o creez spunand povestea greierashului indragostit.
Cum, credeati ca reclamele nu au poezia lor? Ei bine, v-ati inselat...
Casa de productie: Abis
An productie: 2003
Cand un greierash se indragosteste de un telefonash...
...nimeni nu ramane impasibil. Nici macar un singur om din juriile care au evaluat spotul asta premiat, prin urmare, la greu. Printre altele, "Cri-cri" este plasat de cei de la "The Gunn Report" in primele 100 de reclame ale anului 2003. Au scris despre asta si aici.
Cum, credeati ca reclamele nu au poezia lor? Ei bine, v-ati inselat...
Ciobanii, oile si mielul
Oi albe, oi negre si doi ciobani mandri de ele. Totul e ok pana cand apare un miel baltat. Alb cu pete negre? Sau negru cu pete albe?
Dupa ce am creat pentru cei de la Centrul de Mediere si Securitate Comunitara Iasi spoturile Batatorul si Umbrele (doua reclame destul de premiate la acea vreme), oamenii de acolo m-au lasat sa si regizez a treia creatie pentru ei: un spot pentru mediere.
"Bunul, raul si uratul" a fost pentru mine referinta, Sergio Leone & Ennio Morricone fixand in mintea noastra pentru totdeauna scena duelului. Tensiunea dintre oponenti, schimburile intense de priviri, filmate extrem de strans, muzica aceea pe care acum o fredoneaza orice copil (si orice fluieras) sunt lucruri pe care nu le poti uita niciodata. Parafrazand acelasi film, am optat si pentru un format special al imaginii, 1.85:1 (formatul original este 2.35:1), pentru a concentra energia scenelor si atentia spectatorului.
Reclama este o parabola pentru mediere. De aceea, am vizat o abordare curata, arhetipala, am incercat sa spun o poveste pe un picior de plai pe-o gura de rai. Ideea centrala a fost simetria, neavantajand nici una dintre parti. In spiritul acestei idei am organizat elementele in locatie - dispunerea oilor, a ciobanilor, cararea dintre ei, copacul acela falnic - filmand cadrele "in oglinda" si alternandu-le la montaj.
Daca sunteti curiosi, poza din partea dreapta a ecranului, cu mine in alb-negru, este facuta la acea filmare. In timp ce eu stateam cu ochii in video-assist, Alex Sterian - directorul de imagine - filma pe pelicula 35mm. Evenimentul a avut loc undeva pe langa Rasnov, intr-o poienita superba, cam pe unde se filmasera multe scene din Cold Mountain.
In prealabil, oile au fost spalate si poate chiar usor infrumusetate. Numai ca, aceste starlete fitzoase, nu au vrut sa joace asa cum le ceream eu! Daca incercam sa le aducem prea aproape, se amestecau intre ele, nerespectand deloc linia de demarcatie, cararea despartitoare. Am fost nevoiti sa filmam plate-uri, adica acelasi cadru de mai multe ori cu camera fixa, mai intai oile albe, apoi oile negre, compozitand totul in post-productie, la Abis. Asa am realizat cadrul 7 - aparitia mielului pe carare, respectiv ultimul cadru - mielul intre "mami" si "tati".
Credeti ca mielul venea pe carere asa, ca vroia el? Ei bine, nu. Am incercat sa il pacalim cu o funie, dar se impotrivea ca un catar. Mi-a venit ideea sa ma ascund sub o suba de cioban si sa fac "meeee" duios, ca o oaie. Strategia a dat rezultate.
Zeii oilor s-au aratat neinduplecati pana la capat: am tras ultimele cadre (cel cu fularul si manusile si cel cu mielul tuns) pe o ploaie apriga. Insa, asta e filmul, vremea rea nu se vede! Alex a montat o farfala peste actori, ca un fel de acoperis de pe care se scurgea apa si a creat o schema de lumina cu proiectoare HMI. Un fine tuning la telecine si gata!
Ca un facut, vremea buna s-a aratat din nou de-abia dupa ce am terminat filmarea. Nu era inca de plecat acasa. Am incins o petrecere campeneasca data de proprietarul oilor, cu tocana la ceaun si bere la greu.
Intre timp, la Bucuresti, apartamentul meu era inundat de apa din cauza unui robinet pe care il uitasem deschis... Dar asta este o alta poveste, din care va spun totusi deznodamantul fericit: atunci m-am lasat de fumat. Deci se poate!
Daca mai aveti chef, puteti savura si cateva momente cu mine vorbind gangav despre aceasta reclama la "Marca Inregistrata" a lui Andi Moisescu (da, stiu, am si dintzi nasoi). Lasati si voi o parere, daca va lasa inima :)
Animatix
Client: Dorna
Agentie: McCann
Casa de productie: Factor
An productie: 2005 / 2006
Cand pretul unui spot se invarte in jurul sutei de mii de euro si chiar mai bine, un client se gandeste de doua ori inainte sa il cumpere, mai ales in contextul in care acest spot urmeaza sa fie difuzat in toata regiunea, nu doar in tara.
Agentie: McCann
Casa de productie: Factor
An productie: 2005 / 2006
Cand pretul unui spot se invarte in jurul sutei de mii de euro si chiar mai bine, un client se gandeste de doua ori inainte sa il cumpere, mai ales in contextul in care acest spot urmeaza sa fie difuzat in toata regiunea, nu doar in tara.
Pentru cine nu stie (daca exista cineva), se aloca o suma - adeseori importanta - pentru testare (un studiu calitativ-cantitativ). Subiectilor bine alesi dupa criterii riguroase li se prezinta asa numitul animatic, adica spotul in forma desenata (o definitie mai buna si mai completa gasiti pe Wikipedia).
In cazul acestor studii, animaticul nu trebuie sa se rezume la a spune povestea si atat. Trebuie creata o stare, iar asta, prieteni, e o treaba a naibii de grea.
In general, eu imi confectionez propriile animaticsuri (animatixuri, sau animatice) pentru spoturile pe care le regizez, dupa cum ati vazut la "Miniprimavara" si dupa cum veti mai vedea. I-am obisnuit cu acest tratament pe clientii mei. Dupa ce ai prezentat interpretarea scenariului si decupajul, animaticul vine ca cireasa pe tort, conducand la o mai buna intelegere a viziunii regizorale. Se intampla ca de multe ori lumea sa nu creada ca poti spune povestea in atatea secunde sau ca nu stiu ce cadru functioneaza sau ca... si atunci le arati animaticul, evitand discutii prelungi si neproductive.
In ultima vreme cochetez cu Frame Forge si Antics, doua aplicatii extrem de puternice si uimitor de eficiente.
Dar sa revenim la epoca animatixurilor desenate. In special la cele doua pe care vreau sa vi le prezint, realizate pentru Dorna in 2005, respectiv 2006: "Insula" si "Pajistea".
Am acceptat aceste joburi pentru ideile captivante si complexe.
Singurul dezavantaj: nu ajungi sa filmezi. Dar de gandit, gandesti realizarea pana la cel mai mic amanunt. Am colaborat cu Barnes pentru ilustratie.
Spoturile au fost regizate de Shahar Segal - un regizor israelian in voga, pe care il puteti in vedea si pe post de actor in reclama premiata pentru honda.
Eu, unul, sunt onorat de faptul ca abordarea lui este foarte aproape de a mea. Judecati si voi.
Miniprimavara
Client: Coca-Cola
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2003
5 mini+1 primavara=?
O promotie Coca-Cola de primavara, cinstita. Si primul spot "mare", pe care atat clientul, cat si agentia au avut curajul sa mi-l dea pe mana.
Am fost extrem de convingator. Le-am dovedit, prin toate mijloacele posibile, ca sunt in stare sa regizez spotul. Au contat foarte mult realizarile de pana atunci (pentru Sprite si Big Brother), dar saltul era destul de mare. Pot spune ca s-au lasat greu. Una peste alta, din toata tevatura de atunci, am pastrat un animatic facut intr-o noapte, care tin minte ca le-a rupt gura :)
Am urmarit sa redau contrastul dintre lumea tinerilor (premianti) si lumea rece in care traiesc. Poate o idee un pic subversiva la vremea aceea...
In acest scop, am cautat un look fresh & young (casting, costume, camera work), in ton cu prospetimea primaverii, si am urmarit un efect special de lumina: personaje principale calde intr-o lume rece. Am filmat pe pelicula 35mm, director de imagine Alex Sterian.
Ca sa amplific senzatia multimii de premii, mi-a venit ideea efectului de caleidoscop (stil disco anii '80), efect pe care l-am realizat in post-productie, la Abis. La final, am mai avut un hop de sarit: songul celor de la Junkie XL. Insa, dupa cum se vede, proiectul a avut happy end.
Agentie: McCann
Casa de productie: Abis
An productie: 2003
5 mini+1 primavara=?
O promotie Coca-Cola de primavara, cinstita. Si primul spot "mare", pe care atat clientul, cat si agentia au avut curajul sa mi-l dea pe mana.
Am fost extrem de convingator. Le-am dovedit, prin toate mijloacele posibile, ca sunt in stare sa regizez spotul. Au contat foarte mult realizarile de pana atunci (pentru Sprite si Big Brother), dar saltul era destul de mare. Pot spune ca s-au lasat greu. Una peste alta, din toata tevatura de atunci, am pastrat un animatic facut intr-o noapte, care tin minte ca le-a rupt gura :)
Am urmarit sa redau contrastul dintre lumea tinerilor (premianti) si lumea rece in care traiesc. Poate o idee un pic subversiva la vremea aceea...
In acest scop, am cautat un look fresh & young (casting, costume, camera work), in ton cu prospetimea primaverii, si am urmarit un efect special de lumina: personaje principale calde intr-o lume rece. Am filmat pe pelicula 35mm, director de imagine Alex Sterian.
Ca sa amplific senzatia multimii de premii, mi-a venit ideea efectului de caleidoscop (stil disco anii '80), efect pe care l-am realizat in post-productie, la Abis. La final, am mai avut un hop de sarit: songul celor de la Junkie XL. Insa, dupa cum se vede, proiectul a avut happy end.
Big Brother
Client: Coca-Cola
Agentie: McCann
Casa de productie: Factor
An productie: 2003
Marele Frate te priveste. Chiar in casa ta.
Nebunia Big Brother de-abia incepuse, iar Coca-Cola era unul dintre sponsorii importanti. Si ca orice sponsor, avea nevoie de un promo. Pana la urma au fost doua, featuring cel mai talentat art director / actor pe care l-am intalnit vreodata: Radutzu... Un potential comic extraordinar. Dar greu de convins sa joace. Cu toate astea, ne vom mai intalni cu el pe parcursul blogului.
Am pus pe acest reel doar unul dintre cele doua promouri. Filmat pe suport DV, din pacate nu mai tin minte operatorul.
Vocea Marelui Frate este a mea, data cu o octava mai jos. Deci sunt Big Brother si
te invit sa privesti spotul!
Agentie: McCann
Casa de productie: Factor
An productie: 2003
Marele Frate te priveste. Chiar in casa ta.
Nebunia Big Brother de-abia incepuse, iar Coca-Cola era unul dintre sponsorii importanti. Si ca orice sponsor, avea nevoie de un promo. Pana la urma au fost doua, featuring cel mai talentat art director / actor pe care l-am intalnit vreodata: Radutzu... Un potential comic extraordinar. Dar greu de convins sa joace. Cu toate astea, ne vom mai intalni cu el pe parcursul blogului.
Am pus pe acest reel doar unul dintre cele doua promouri. Filmat pe suport DV, din pacate nu mai tin minte operatorul.
Vocea Marelui Frate este a mea, data cu o octava mai jos. Deci sunt Big Brother si
te invit sa privesti spotul!
Icstrim Ti Vi
Client: Sprite
Agentie: McCann
Case de productie: MME, Zero
An productie: 2004
Aceste doua promo-uri au incheiat frumos o aventura extrema, inceputa in 2002.
Cand un nebun sare de pe bloc, ceilalti il urmeaza.
Ei bine, saritorii nu si-au rupt gatul pentru ca am filmat pe casa liftului unui bloc din Teiul Doamnei, creand iluzia ca ei chiar se arunca in gol. Totusi, pana la cele cateva saltele cadeai cam 3 metri. Bineinteles ca am sarit si eu, ca sa dau exemplu.
Am filmat pe beta. Pentru a sugera viata grea a echipei de filmare, directorul de imagine Emil Nitzoi a adaugat un element sugestiv: o bucata de geam zgariata si usor crapata pe obiectivul camerei. Spotul a fost produs de MME.
Pune-ti okelari daca vrei senzatii tari in trafic.
Am filmat cel de-al doilea promo cu casa de productie Zero, pelicula super16mm, director de imagine Emil Nitzoi.
Am avut emotii la ultimul cadru: actorul chiar a pedalat cu ochelarii aia fund-de-sifon pe nas, in timp ce noi il filmam dintr-o duba care se deplasa in fata lui. Evident ca vedea ca prin ceata, dar, din fericire, a reusit sa pastreze distanta indicata. Din nefericire, acest cadru nu a fost inclus in montajul difuzat pe postul TV. Din fericire, eu am varianta cu cadrul inclus, asa ca... enjoy the ride!
Agentie: McCann
Case de productie: MME, Zero
An productie: 2004
Aceste doua promo-uri au incheiat frumos o aventura extrema, inceputa in 2002.
Cand un nebun sare de pe bloc, ceilalti il urmeaza.
Ei bine, saritorii nu si-au rupt gatul pentru ca am filmat pe casa liftului unui bloc din Teiul Doamnei, creand iluzia ca ei chiar se arunca in gol. Totusi, pana la cele cateva saltele cadeai cam 3 metri. Bineinteles ca am sarit si eu, ca sa dau exemplu.
Am filmat pe beta. Pentru a sugera viata grea a echipei de filmare, directorul de imagine Emil Nitzoi a adaugat un element sugestiv: o bucata de geam zgariata si usor crapata pe obiectivul camerei. Spotul a fost produs de MME.
Pune-ti okelari daca vrei senzatii tari in trafic.
Am filmat cel de-al doilea promo cu casa de productie Zero, pelicula super16mm, director de imagine Emil Nitzoi.
Am avut emotii la ultimul cadru: actorul chiar a pedalat cu ochelarii aia fund-de-sifon pe nas, in timp ce noi il filmam dintr-o duba care se deplasa in fata lui. Evident ca vedea ca prin ceata, dar, din fericire, a reusit sa pastreze distanta indicata. Din nefericire, acest cadru nu a fost inclus in montajul difuzat pe postul TV. Din fericire, eu am varianta cu cadrul inclus, asa ca... enjoy the ride!
Setea de sport extrem
Client: Sprite
Agentie: McCann
Casa de productie: In-house
An productie: 2003
Un taran e foarte suparat pe practicantii sporturilor extreme. Un sofer de salvare e foarte multumit de acestia.
Cele doua spoturi vin ca urmare a succeselor low budget Flavius & Eugen si Biciclistul si sunt create de aceeasi echipa teribila (Ghica Popa & Fane Vasilachi).
Am filmat la Brasov, in Poiana si prin imprejurimi, un spot iarna, celalalt primavara.
Taranul si soferul de salvare nu sunt actori profesionisti: primul este socrul fratelui meu, iar cel de-al doilea un prieten de familie al parintilor mei. Taranul si-a intrat in rol imediat ce l-am imbracat corespunzator (ador clapa cazuta de la basca!).
Mai greu a fost cu soferul de salvare, care nu reusea sa retina nici un cuvant din replica. Asa se face ca pe locul din dreapta a trebuit sa stea ghemuit fratele meu, pe post de sufleur.
Agentie: McCann
Casa de productie: In-house
An productie: 2003
Un taran e foarte suparat pe practicantii sporturilor extreme. Un sofer de salvare e foarte multumit de acestia.
Cele doua spoturi vin ca urmare a succeselor low budget Flavius & Eugen si Biciclistul si sunt create de aceeasi echipa teribila (Ghica Popa & Fane Vasilachi).
Am filmat la Brasov, in Poiana si prin imprejurimi, un spot iarna, celalalt primavara.
Taranul si soferul de salvare nu sunt actori profesionisti: primul este socrul fratelui meu, iar cel de-al doilea un prieten de familie al parintilor mei. Taranul si-a intrat in rol imediat ce l-am imbracat corespunzator (ador clapa cazuta de la basca!).
Mai greu a fost cu soferul de salvare, care nu reusea sa retina nici un cuvant din replica. Asa se face ca pe locul din dreapta a trebuit sa stea ghemuit fratele meu, pe post de sufleur.
Jackasses
Client: Sprite
Agentie: McCann
Casa de productie: In-house
An productie: 2002
Flavius si Eugen sunt doi baieti care incearca sa isi imite idolii.
Dupa succesul Biciclistului, echipa de creatie a primit verde pentru o serie de promo-uri Jackass (MTV).
Am cautat un look home-made, ca si cum actiunea ar fi fost filmata de un al treilea prieten, la fel de tampit ca si Flavius sau Eugen. Am folosit acelasi Sony DCR TRV 11-E.
In acelasi spirit, am optat pentru un packshot cat mai "natural", fara interventii grafice etc.
Agentie: McCann
Casa de productie: In-house
An productie: 2002
Flavius si Eugen sunt doi baieti care incearca sa isi imite idolii.
Dupa succesul Biciclistului, echipa de creatie a primit verde pentru o serie de promo-uri Jackass (MTV).
Am cautat un look home-made, ca si cum actiunea ar fi fost filmata de un al treilea prieten, la fel de tampit ca si Flavius sau Eugen. Am folosit acelasi Sony DCR TRV 11-E.
In acelasi spirit, am optat pentru un packshot cat mai "natural", fara interventii grafice etc.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)